Pray for Everything

coaches_angel

Angel Hernandez, http://misionmoderna.com/

When we talk about prayer, it’s not just praying at a particular time or place. Rather, prayer should be practiced continually. We need to lift up everything to God and live in a state of prayer. Paul sums it up in 1 Thessalonians 5:17 when he says, “Pray without ceasing.” We must pray for everything.

God promises many things in the Bible and he himself brings those promises to reality, as it says in 2 Chronicles 6:4, “Blessed be the Lord God of Israel, who with his hand has fulfilled what he promised with his mouth to David my father …. ” God fulfilled his promise “with His hand.” We are mere collaborators in his work (1 Cor. 3: 9). And the reality is that his work is developed within us. The work He starts will also be completed (Philippians 1:6) and we can be confident that he who began a good work in us will complete it until the day of Jesus Christ.”

God’s promises should motivate us to pray, as Solomon himself said in “1 Chronicles 17:25, “For you, my God, have revealed to your servant that thou shall build a house; therefore, your servant has desired to pray before you.” It is prayer that moves the hand of God and also brings his promises to completion.

The lack of collaboration with God in prayer can slow or stop the work God wants to do in us. Psalm 37: 5 says, “Commit your way to the Lord, trust also in him; and he will bring it to pass. ” Notice the Scripture talks about our part and God’s response. Nothing is impossible with him (Lk. 1:37). Jesus said, ” My Father works even until now, and I work” (Jn. 5:17).

God knows all things already, and he wants us to bring all our secrets, worries, techniques, methods, and concerns to him. Like it says in Jeremiah 33: 3, “Call unto me, and I will answer thee, and will show thee great things, and difficult, which you do not know.”

God is able to solve the most difficult problems, and his ways are far more effective than our own. There are many things that can be achieved without prayer, but only those things obtained through prayer will remain and bear fruit.

Korean blog (click here)

Portuguese blog:

Ore por Tudo

Angel Hernandez, http://misionmoderna.com/

Quando nós falamos sobre oração, não é somente orar em um determinado momento ou lugar. Pelo contrário, a oração deve ser praticada continuamente. Precisamos levar tudo a Deus e viver em um estado de oração. Paulo resume isso em 1 Tessalonicenses 5:17 quando ele diz: “Orai sem cessar”. Nós devemos orar por tudo.

Deus promete muitas coisas na Bblia e ele mesmo traz essas promessas à realidade, como está escrito em 2 Crônicas 6:4 : “Bendito seja o Senhor, o Deus de Israel, que por suas mãos cumpriu o que prometeu com sua própria boca a meu pai Davi…”. Deus cumpriu Sua promessa “por Suas mãos”. Nós somos meros colaboradores em Sua obra (1 Corntios 3:9). E a realidade é que a Sua obra é realizada dentro de nós. A obra que Ele começar também será terminada (Filipenses 1:6) e podemos ter a certeza de que Aquele que começou a boa obra em nós irá completá-la até o dia de Jesus Cristo.

As promessas de Deus deveriam nos motivar a orar, como Salomão mesmo disse em 1 Crônicas 17:25 : “Porque tu, Deus meu, revelaste ao ouvido de teu servo que lhe edificarias casa; pelo que o teu servo achou confiança para orar em tua presença”. É a oração que move a mão de Deus e traz o cumprimento das Suas promessas.

A falta de colaboração com Deus em oração pode retardar ou parar a obra que Deus quer fazer em nós. Salmos 37:5 diz “Entrega o teu caminho ao SENHOR, confia nele, e o mais Ele fará”. Observe que a Bblia fala sobre a nossa parte e a resposta de Deus. Nada é impossvel com Ele (Lucas 1:37). Jesus disse: “Meu Pai trabalha até agora, e eu trabalho também” (João 5:17).

Deus já sabe de todas as coisas, e Ele quer que levemos todos os nossos segredos, preocupações, técnicas, métodos e interesses à Ele. Como está escrito em Jeremias 33:3 “Clama a mim, e responder-te-ei e anunciar-te-ei coisas grandes e firmes, que não sabes”.

Deus é capaz de resolver os problemas mais difceis e os Seus caminhos são muito mais eficazes que os nossos. Existem muitas coisas que podem ser alcançadas sem oração, mas somente aquelas obtidas através da oração vão permanecer e gerar frutos.

Spanish blog:

Orar por Todo

por Angel Hernandez

No se trata sólo de orar, se trata de orar por todo, es decir de presentar al Señor todo lo que pretendemos hacer, cada paso que queremos dar, eso significa “1Tesalonicenses 5:17 Orad sin cesar”. Hay que orar por todo. Dios promete y el mismo es el que hace posible que sus promesas se hagan realidad, como dijo Salomón “2Crónicas 6:4 Y él dijo: Bendito sea el Señor Dios de Israel, quien con su mano ha cumplido lo que prometió con su boca a David mi padre…”.

Dios cumplió lo prometido “con su mano”, es decir, el mismo. Nosotros somos simples colaboradores suyos en su obra (1Cor. 3:9), aunque gran parte de esa obra se desarrolle en nosotros mismos. La obra que el comienza, el la termina dice “Filipenses 1:6 estando persuadido de esto, que el que comenzó en vosotros la buena obra, la perfeccionará hasta el da de Jesucristo”.

Las promesas de Dios deben motivarnos a la oración, como Salomón mismo dijo en “1Crónicas 17:25 Porque tú, Dios mo, revelaste al odo a tu siervo que le has de edificar casa; por eso ha hallado tu siervo motivo para orar delante de ti”. Es la oración la que mueve esa mano de Dios, es la que hace que sus promesas se cumplan.

La falta de colaboración con Dios en la oración puede ralentizar o parar la obra que Dios quiere hacer en nosotros. Cuando se trabaja con Dios las cosas no se pueden hacer a nuestra manera, por eso dice “Salmo 37:5 Encomienda al Señor tu camino, Y confa en él; y él hará”. El dice que si oramos, Él hará. Él, es aquel al que nada le es imposible (Luc. 1:37). Como dijo una vez el pastor F. J. Huegel (1889-1971), “Hablando claramente, si no queremos orar, Dios no puede hacer”.

Dios esta a pie de obra, no nos ha dejado unos planos y se ha marchado, el está junto a nosotros haciendo su propia obra. Jesús dijo, “Mi Padre hasta ahora trabaja, y yo trabajo” (Jn. 5:17).

Dios es un trabajador experimentado, experto. Debemos orarlo todo a Dios porque el conoce secretos, técnicas, métodos, para hacer las cosas más fáciles, por eso dice “Jeremas 33:3 Clama a m, y yo te responderé, y te enseñaré cosas grandes y ocultas que tú no conoces”. El tiene secretos para alcanzar más gente y más rápido, para solucionar los problemas más difciles de manera sencilla y fácil. Para que lo que hagamos por Dios y para Dios sea fructfero tiene que estar sostenido por la oración. Hay muchas cosas que se pueden alcanzar sin oración, pero sólo aquellas que se han alcanzado con oración se sostienen, perduran.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *