Prayer in the Cell Church

joel

by Joel Comiskey

One of the greatest obstacles in cell church ministry is to overload people with programs and extra meetings. Many pastors fail to make cells the base of the church because they fail to grasp the importance of focusing on cell and celebration as the priority. But what about prayer? Does prayer fall into the “program” category? Do pastors also have to be careful about people praying too much?

I don’t think so. I don’t think we should view prayer as one of those “programs.” Rather, prayer is the life of the cell church. Prayer the life, the fumes, the atmosphere from which the church breathes new life and functions properly. If someone wants to pray, form a prayer chain, gather people together to seek the Lord, please encourage this. God promises, “If my people, who are called by my name, will humble themselves and pray and seek my face and turn from their wicked ways, then will I hear from heaven and will forgive their sin and will heal their land” (2 Chronicles 7:14). As the church prays, God will provide protection, liberty, direction, and power. Revivals start when God’s people seek His face earnestly. God wants to do the same for your church as you seek Him.

I’ve observed and participated in various types of prayer in the cell church:

  • Morning prayer meeting: a combination of individual prayer, group prayer, worship, and Scripture reading.
  • Half night prayer meeting (8 p.m. to midnight): worship, prayer over particular themes, Scripture reading, and so forth.
  • All-day prayer meeting: each pastor (or key leader) takes a segment of time during the day. In contrast, the people can come and go throughout the day as they have time.
  • Prayer chains: someone decides to organize a prayer chain throughout the church. Prayer requests are texted, emailed, or sent via telephone.
  • Spontaneous prayer meetings: people gather together as the need arises to seek God and pray about particular matters.
  • Cell prayer: praying for personal, church, and mission needs in the cell group.

God is sovereign and we can’t force him to fulfill our desires. At the same time, I’ve noticed that God loves to show up and bless those churches that prioritize prayer. Remember the words of Jesus, “My house shall be called a house of prayer.” How do you implement prayer in your church?

Joel

Korean blog (click here)

Portuguese blog:

Oração na Igreja em Células

por Joel Comiskey

Um dos maiores obstáculos no ministério da igreja em células é sobrecarregar as pessoas com programas e reuniões extras. Muitos pastores falham em fazer das células a base da igreja porque eles não conseguem compreender a importância de se concentrar na célula e no culto de celebração como prioridade. Mas e a oração? A oração se enquadra na categoria de “programa”? Os pastores também precisam tomar cuidado com pessoas orando muito?

Acho que não. Eu não acho que devemos ver a oração como um desses “programas”. Pelo contrário, a oração é a vida da igreja em células. A oração é a vida, o vapor, a atmosfera pela qual a igreja respira nova vida e funciona corretamente. Se alguém quer orar, forme uma corrente de oração, junte as pessoas para buscar o Senhor, por favor encoraje isso. Deus promete, “E se o meu povo, que se chama pelo meu nome, se humilhar, e orar, e buscar a minha face e se converter dos seus maus caminhos, então eu ouvirei dos céus, e perdoarei os seus pecados, e sararei a sua terra” (2 Crônicas 7:14). Conforme a igreja ora, Deus proverá proteção, libertação, direção e poder. O avivamento começa quando o povo de Deus busca seriamente Sua face. Deus quer fazer o mesmo para sua igreja à medida que você O busca.

Eu observei e participei de vários tipos de oração na igreja em células:

  • Reunião de oração matinal: uma combinação de oração individual, oração em grupo, adoração, e leitura da Palavra.
  • Reunião de oração da metade da noite (das 20h à meia-noite): adoração, oração sobre temas particulares, leitura da Palavra, e assim por diante.
  • Reunião de oração durante todo o dia: cada pastor (ou lder-chave) tem um perodo de tempo durante o dia. Em contraste, as pessoas podem ir e vir ao longo do dia conforme têm tempo.
  • Correntes de oração: alguém decide organizar uma corrente de oração na igreja. Os pedidos de oração são mandados por mensagens, e-mails ou por telefone.
  • Reunião de oração espontânea: as pessoas se juntam conforme surge a necessidade de buscar a Deus e orar sobre assuntos particulares.
  • Oração na célula: orar pelo pessoal de cada um, pela igreja, e necessidades missionárias no grupo celular.

Deus é soberano e nós não podemos forçá-Lo a realizar nossos desejos. Ao mesmo tempo, eu percebi que Deus ama aparecer e abençoar aquelas igrejas que priorizam a oração. Lembre das palavras de Jesus, “A minha casa será chamada casa de oração”. Como você implementa a oração na sua igreja?

Joel

Spanish blog:

oración en la Iglesia celular

Por Joel Comiskey

Uno de los mayores obstáculos en el ministerio de la iglesia celular es sobrecargar a las personas con programas y reuniones adicionales. Muchos pastores no pueden hacer que las células sean la base de la iglesia, porque, no alcanzan a comprender la importancia de concentrarse en la célula y la celebración como la prioridad. Pero, ¿Qué acerca de la oración? ¿Está la oración en la categora de “programas”? ¿Los pastores también tienen que tener cuidado con la gente que ora mucho?

No lo creo. Creo que no debemos ver la oración como uno de esos “programas”. Más bien, la oración es la vida de la iglesia celular. La oración es la vida, los humos, la atmósfera por la que la Iglesia da nueva vida y funciona correctamente. Si alguien quiere orar, forma una cadena de oración, reúne gente para buscar al Señor, por favor amine a esto. Dios promete: “Si mi pueblo, que lleva mi nombre, se humilla, orando y buscando mi rostro y se convirtieren de sus malos caminos, entonces yo oiré desde los cielos, y perdonaré sus pecados, y sanaré su tierra” (2 Crónicas 7:14). A medida que la iglesia ora, Dios proveerá protección, libertad, dirección y poder. Los avivamientos comienzan cuando el pueblo de Dios busca Su rostro enserio. Dios quiere hacer lo mismo para su iglesia mientras lo buscas.

He observado y participado en diversos tipos de oración en la iglesia celular:

· Reunión de oración de la mañana: una combinación de oración individual, grupos de oración, adoración y lectura de las Escrituras.

· Reunión de oración de media noche (8 pm a medianoche): adoración, oración sobre temas particulares, lectura de las Escrituras, y as sucesivamente.

· Reunión de todo el da de oración: cada pastor (o lder clave) toma un segmento de tiempo durante el da. Por el contrario, las personas pueden ir y venir durante todo el da, ya que tienen tiempo.

· Cadenas de oración: alguien decide organizar una cadena de oración por toda la iglesia. Peticiones de oración son enviados en textos, correo electrónico, o a través del teléfono.

· Reuniones de oración Espontáneas: la gente se reúne en conjunto como surge la necesidad de buscar a Dios y orar acerca de determinados asuntos.

· Oración en la Célula: orar de manera personal, por la iglesia y la misión se necesita en el grupo celular.

Dios es soberano y no le podemos obligar a cumplir nuestros deseos. Al mismo tiempo, me he dado cuenta de que Dios ama estar y bendecir aquellas iglesias que dan prioridad a la oración. Recuerde las palabras de Jesús: “Mi casa será llamada casa de oración.” ¿Cómo implementa la oración en su iglesia?

Joel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *