Obstacles to Prayer

angel

by Angel Manuel Hernandez, www.misionmoderna.com, Canary Islands, Spain

According to an early historical document called the Didaché, the first-century Christians maintained regular prayer meetings three times per day (third, sixth, and ninth hour). But a century later, the Christians held their prayer meetings only twice per day–Sunrise and sunset. It seems like the passion for prayer started slowly decaying, even up to this present day where statistics say that t 20% of church members never pray and the vast majority only do so occasionally.

One of the reasons is the lack of devotion to Jesus (Luke 18:8). The word devotion comes from the Latin “devotiones,” which refers to consecration. But in practical biblical terms, the word refers to wholehearted commitment to Jesus. Devotion to Jesus refers to close fellowship with Him. In other words, the more devotion we have, the closer we are to Jesus. This devotion should lead us to prayer. What a privilege to communicate with the One who loves us and allows us to pray to him. When devotion decays, prayer suffers. A Christocentric Church or cell group reflects devotion to Jesus that results in committed prayer. Yet the lack of prayer leads to indecision (Matthew 7:7), temptation (Luke 22:46), and strife (James 5:16).

Another reason for the lack of prayer is that our Christian faith is often divorced from everyday life. We have forgotten that prayer is a daily activity and that -the Bible tells us to pray without ceasing (1 Thessalonians 5:17). Praying without ceasing destroys the excuse that prayer is only on certain occasions. We need to pray at all times and in all places. But how can we pray at all times and in all places? By transforming our thoughts into prayers. In other words, instead of only talking to ourselves, we need to talk to God. Psychiatrists and psychologists agree that “talking to ourselves” is not a good thing because it leads to anxiety and despair.

Another reason for the lack of prayer is discouragement. Too many Christians have been seduced by the pursuit of pleasure and well-being. And God can not answer prayers that are only centered on personal pleasure and gain (James 4:3). When the believer moves from selfishness to selflessness, God will begin to answer prayer. Job prayed with selfishness for his sons and material possessions (Job 1:5). Yet, after God tested him, he learned to pray uprightly, prayed for his friends, and God blessed his life abundantly (Job 42:10).

Comments?

Ángel Manuel

www.misionmoderna.com

Korean blog (click here)

Portuguese blog:

Obstáculos para a Oração

por Angel Manuel Hernandez, www.misionmoderna.com, Ilhas Canárias, Espanha

De acordo com um documento histórico primitivo chamado Didaché, os cristãos do primeiro século mantinham reuniões regulares de oração três vezes por dia (às 15h, 18h e 21h). Mas um século depois, os cristãos realizavam seus encontros de oração apenas duas vezes por dia—Ao nascer e pôr-do-sol. Parece que a paixão pela oração começou a se deteriorar lentamente, mesmo até os dias atuais, onde as estatsticas dizem que 20% dos membros da igreja nunca oram e a grande maioria só o faz ocasionalmente.

Uma das razões é a falta de devoção a Jesus (Lucas 18:8). A palavra devoção vem do Latim “devotiones”, que se refere a consagração. Mas em termos bblicos práticos, a palavra se refere a comprometimento a Jesus com todo o coração. A devoção a Jesus refere-se a comunhão ntima com Ele. Em outras palavras, quanto mais devoção temos, mais próximos estamos a Jesus. Essa devoção deve nos levar à oração. Que privilégio é nos comunicarmos com Aquele que nos ama e nos permite orar à Ele. Quando a devoção decai, a oração sofre. Uma Igreja Cristocêntrica ou um grupo celular reflete devoção a Jesus que resulta em oração comprometida. No entanto, a falta de oração leva à indecisão (Mateus 7:7), tentação (Lucas 22:46), e contenda (Tiago 5:16).

Outra razão para a falta de oração é que nossa fé cristã é frequentemente divorciada da vida cotidiana. Nós nos esquecemos que a oração é uma atividade diária e que – a Bblia nos diz para orar sem cessar (1 Tessalonicenses 5:17). Orar sem cessar destrói a desculpa de que a oração é apenas para certas ocasiões. Nós precisamos orar em todo tempo e em todos os lugares. Mas como podemos orar em todo tempo e em todos os lugares? Transformando nossos pensamentos em orações. Em outras palavras, em vez de falarmos apenas com nós mesmos, precisamos falar com Deus. Os psiquiatras e psicólogos concordam que “falar com nós mesmos” não é uma coisa boa, porque leva à ansiedade e desespero.

Outra razão para a falta de oração é o desânimo. Muitos cristãos têm sido seduzidos pela busca de prazer e bem-estar. E Deus não pode responder orações que são centradas apenas em prazer e ganho pessoais (Tiago 4:3). Quando o crente se move do egosmo para o altrusmo, Deus vai começar a responder a oração. Jó orou com egosmo por seus filhos e posses materiais (Jó 1:5). No entanto, após Deus testá-lo, ele aprendeu a orar com retidão, orou por seus amigos, e Deus abençoou sua vida abundantemente (Jó 42:10)

Comentários?

Ángel Manuel

www.misionmoderna.com

Spanish blog:

Obstáculos a la Oración

by Angel Manuel Hernandez, www.misionmoderna.com, Canary Islands, Spain

Según la Didaché, los cristianos del siglo I, mantuvieron la costumbre heredada del judasmo, de orar tres veces al da, a la hora sexta, a la tercera y la nona. Pero un siglo más tarde, y según Tertuliano, los cristianos pasaron a orar sólo dos veces, al clarear el da y al caer la noche, tertuliano dijo que eran los dos momentos más importantes, momentos en los que el cristiano guarda silencio, medita en la escritura y canta un salmo”. Parece como que la pasión por la oración fue decayendo hasta el da de hoy, donde los datos muestran que un 20% de los miembros de las iglesias no oran nunca, y que la inmensa mayora lo hace sólo alguna vez.

Una de las razones del decaimiento de la oración, es el decaimiento de la devoción a Jesús (Luc. 18:8), porque la oración está muy ligada a la devoción. La palabra devoción, viene del latn “devotiones”, que significa voto de consagración. Pero en términos bblicamente prácticos, significa “compromiso de todo corazón con Jesús”. La devoción a Jesús es lo que estrecha la comunión con él, cuanta mas devoción le tengamos, mas cerca estará el de nosotros y nosotros de él. La devoción nos lleva a la oración, porque deseamos comunicarnos con aquel que nos tiene maravillados. Cuando decae la devoción decae la oración. Una Iglesia o célula Cristo céntrica, que busca maravillar a la gente con la persona de Jesucristo, crea creyentes comprometidos con la oración. Y la oración es tan importante que carecer de ella lleva a una iglesia, célula, o creyente, a la indigencia espiritual (Mat 7:7), la cada en tentación (Luc 22:46), y las contiendas que perturban la paz (Stg 5:16).

Otra de las razones del decaimiento de la oración, es que el cristiano actual tiene divorciada su fe de su vida cotidiana, no tiene la oración enmarcada en todas las horas que consagran el tiempo, es decir, no cumple con el ora sin cesar (1Tes. 5:17). Por otro lado el orar sin cesar, destruye la excusa de no tener tiempo, porque orar sin cesar es orar en todo tiempo y todo lugar. ¿Y como se ora en todo tiempo y en todo lugar? transformando los pensamientos en oraciones. Dejando de hablar con nosotros mismos, y comenzar a hablar con Dios. Los psiquiatras y psicólogos coinciden en que “hablar consigo mismo no es bueno, lleva a la ansiedad y a la desesperación”.

Otra de las razones del decaimiento de la oración, es el desánimo del creyente, por la falta de respuesta de Dios a sus oraciones egostas. El cristiano de hoy ha sido seducido por la búsqueda del placer y el bienestar. Y Dios no puede responder a oraciones que sólo piden para el deleite personal (Sant. 4:3). Si el cristiano deja a tras el egosmo en sus oraciones, Dios comenzará a responderle. Job oraba con egosmo, por sus hijos y lo suyo (Job 1:5), pero después de pasar por lo que pasó, aprendió a orar bien, y comenzó a orar por sus amigos, entonces vino la respuesta y fue grandemente bendecido, dice “Job 42:10 Y quitó El Señor la aflicción de Job, cuando él hubo orado por sus amigos; y aumentó al doble todas las cosas que haban sido de Job”.

Ángel Manuel

www.misionmoderna.com

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *