Cell Evangelism Starts with Prayer

coach_JoelFamilyWeb

by Joel Comiskey

A pastor recently recommended the book How to Effectively Pray for the Lost.  I bought it for 99 cents on Kindle, and I recommend that you do the same. Author Lee E. Thomas gives some important tips and examples to effectively pray for those who don’t know Jesus.

Praying for lost souls in the cell group allows us to enter the battleground and pray fervently for others.  Intercession is hard work because Satan, the prince of this world, refuses to relinquish control without a battle. We must remember that intercessory prayer is spiritual warfare against demonic strongholds. The Bible reminds us that, “Our struggle is not against flesh and blood, but against  the powers of this dark world and against the spiritual forces of evil in the heavenly realms” (Ephesians 6:12).  Scripture also says that “The god of this age has blinded the minds of unbelievers, so that they cannot see the light of the gospel of the glory of Christ, who is the image of God”(2 Corinthians 4:4).

Only prayer can break the hold of the enemy on people’s lives. Satan and his demons have blinded people’s minds, and they’re unable to see the glorious gospel of Christ. Intercessory prayer is the earnest request or petition to God on behalf of another. The Bible gives us various examples of intercession:

  • Moses interceded for God’s people, who were facing God’s judgment. Moses pleaded with God to act in mercy rather than judgment (Exodus 32:9–14).
  • Samuel recognized his duty to pray for God’s people. He even considered it a sin not to do so. He said, “As for me, far be it from me that I should sin against the LORD by failing to pray for you” (1 Samuel 12:23).

God is looking for prayer warriors who will stand in the gap on behalf of others (Ezekiel 22:30), and the cell is a perfect place to intercede in unison for lost men and women.  Don’t give up praying for lost souls each week. It will probably take longer than you expect. God doesn’t view time in the same way we do. He hears every prayer you make, and He desires that you persist until the end. At times you’ll want to give up. Don’t. God is hearing your prayers and is pleased with them. In His time the answer will come—quickly.

George Mueller prayed throughout his lifetime for five friends to know Jesus Christ. The first one came to Christ after five years. Within ten years, two more of them received Christ. Mueller prayed constantly for over twenty-five years, and the fourth man was finally saved. For his fifth friend, he prayed until the time of his death, and this friend, too, came to Christ a few months after Mueller died. For this last friend, Mueller had prayed for almost fifty-two years.

Cell evangelism begins and ends with fervent prayer. All of the other suggestions pale in comparison with prayer. Let’s fervently commit ourselves to prayer evangelism as our first and foremost resource to win lost men and women to Jesus Christ.

Korean blog (click here)

Portuguese blog:

O Evangelismo Celular Começa com Oração

Por Joel Comiskey

Um pastor recomendou recentemente o livro “A Oração Eficaz Pelos Perdidos”. Eu o comprei por 99 centavos de dólar no Kindle, e eu recomendo que você faça o mesmo. O autor Lee E. Thomas dá algumas dicas e exemplos importantes para orar efetivamente por aqueles que não conhecem Jesus.

Orar pelas almas perdidas na célula nos permite entrar no campo de batalha e orar fervorosamente pelos outros. A intercessão é um trabalho duro porque Satanás, o prncipe deste mundo, se recusa a abrir mão do controle sem uma batalha. Devemos lembrar que a oração de intercessão é uma guerra espiritual contra as fortalezas demonacas. A Bblia nos lembra que, “A nossa luta não é contra a carne e o sangue, mas, sim, contra os principados, contra as potestades, contra os prncipes das trevas deste século, contra as hostes espirituais da maldade, nos lugares celestiais” (Efésios 6:12). As Escrituras também dizem que “O deus desta era cegou o entendimento dos descrentes, para que não vejam a luz do evangelho da glória de Cristo, que é a imagem de Deus” (2 Corntios 4: 4).

Somente a oração pode romper a influência do inimigo na vida das pessoas. Satanás e seus demônios têm cegado as mentes das pessoas, e eles são incapazes de ver o glorioso evangelho de Cristo. A oração intercessória é o sincero pedido ou petição a Deus em nome de outra pessoa. A Bblia nos dá vários exemplos de intercessão:

  • Moisés intercedeu pelo povo de Deus, que estava enfrentando o julgamento do Senhor. Moisés apelou a Deus para agir por misericórdia, e não por julgamento (Exodus 32:9–14).
  • Samuel reconheceu seu dever de orar pelo povo de Deus. Ele até considerou um pecado não orar por ele. Ele disse: “E longe de mim esteja pecar contra o SENHOR, deixando de orar por vocês” (1 Samuel 12:23).

Deus está à procura de guerreiros de oração que vão ficar na brecha em nome de outras pessoas (Ezequiel 22:30), e a célula é o lugar perfeito para interceder em unssono por homens e mulheres perdidos. Não desista de orar pelas almas perdidas toda semana. Isso provavelmente vai demorar mais tempo do que o esperado. Deus não vê o tempo da mesma forma que nós. Ele ouve todas as orações que você faz e Ele deseja que você persista até o fim. Às vezes você vai querer desistir. Não desista. Deus está ouvindo suas orações e está satisfeito com elas. No tempo dEle, a resposta virá, e virá rapidamente.

George Mueller orou durante toda sua vida para cinco amigos conhecerem Jesus Cristo. O primeiro veio a Cristo depois de cinco anos. Dentro de dez anos, mais dois deles receberam a Cristo. Mueller orou constantemente por mais de 25 anos, e o quarto homem finalmente foi salvo. Por seu quinto amigo ele orou até ao momento da sua morte, e este amigo também veio a Cristo poucos meses depois de Mueller ter morrido. Por este último amigo, Mueller tinha orado por quase 52 anos.

O evangelismo celular começa e termina com a oração fervorosa. Todas as outras sugestões perdem a cor em comparação com a oração. Vamos nos comprometer fervorosamente com o evangelismo de oração como nosso primeiro e mais importante recurso para conquistar os homens e mulheres perdidos para Jesus Cristo.

Spanish blog:

El Evangelismo celular inicia con la oración

Por Joel Comiskey

Un pastor recomendó recientemente el libro Cómo orar eficazmente por los perdidos. Lo compré por 99 centavos en Kindle, y te recomiendo que hagas lo mismo. El Autor Lee E. Thomas da algunos consejos y ejemplos importantes de orar eficazmente para aquellos que no conocen a Jesús.

Orar por las almas perdidas en el grupo celular nos permite entrar en el campo de batalla y orar fervientemente por otros. La intercesión es un trabajo duro porque Satanás, el prncipe de este mundo, se niega a ceder el control sin una batalla. Debemos recordar que la oración es la guerra espiritual contra fuerzas demonacas. La Biblia nos recuerda que, “Nuestra lucha no es contra sangre ni carne, sino contra los poderes de este mundo de tinieblas, contra fuerzas espirituales de maldad en las regiones celestes” (Efesios 6:12). La Escritura también dice que “en los cuales el dios de este siglo cegó el entendimiento de los incrédulos, para que no les resplandezca la luz del evangelio de la gloria de Cristo, el cual es la imagen de Dios” (2 Corintios 4: 4).

Sólo la oración puede romper el control del enemigo en la vida de las personas. Satanás y sus demonios han segado las mentes de las personas, y son incapaces de ver el evangelio de la gloria de Cristo. La oración es la petición sincera o petición a Dios en nombre de otro. La Biblia nos da varios ejemplos de la intercesión:

  • Moisés intercedió por el pueblo de Dios, los cuales enfrentaban el juicio de Dios. Moisés rogó a Dios que actuara en misericordia en lugar de juicio (Éxodo 32: 9-14).
  • Samuel reconoció su deber de orar por el pueblo de Dios. Incluso consideró que era un pecado no hacerlo. Él dijo: “As que, lejos sea de m que peque yo contra Jehová cesando de rogar por vosotros;” (1 Samuel 12:23).

Dios está buscando guerreros de oración que se pongan en la brecha a favor de otros (Ezequiel 22:30), y la célula es un lugar perfecto para interceder al unsono para hombres y mujeres perdidos. No renuncies a orar por las almas perdidas cada semana. Probable tome más tiempo de lo esperado. Dios no considera el tiempo de la misma manera que lo hacemos nosotros. El escucha todas las oraciones que haces, y el desea que persistas hasta el final. A veces usted querrá darse por vencido. No lo haga. Dios oye sus oraciones y se complace de ellas. En su tiempo, la respuesta llegará de manera rápida.

George Mueller oró durante toda su vida por cinco amigos para que conocieran a Jesucristo. El primero vino a Cristo después de cinco años. Diez años después, dos más de ellos recibieron a Cristo. Mueller oró constantemente por más de veinticinco años, y el cuarto hombre se salvó finalmente. Para su quinto amigo, oro hasta el momento de su muerte, y este amigo, también, vino a Cristo unos meses después de la muerte de Mueller. Para este último amigo, Mueller haba orado por casi cincuenta y dos años.

El evangelismo celular comienza y termina con la oración ferviente. Todas las otras sugerencias palidecen en comparación con la oración. Vamos a comprometemos fervientemente al evangelismo de oración como nuestro primero y principal recurso para ganar a los hombres y mujeres perdidos para Jesucristo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *