Our Gospel is Contagious

By Robert Lay, Cell Church Ministry Brazil, www.celulas.com.br

In this time of pandemic, everybody is scared of something so small that it cannot be seen. Yet, it’s dangerous enough to kill. This Covid-19 virus is very lethal and crippling. It always looks for a body to infect and destroy. Another characteristic is that it is always ready to pass its venom on to other bodies, thus making it extremely contagious.

The best way to avoid being infected is maintaining distance from other people. Distancing or quarantine is the recommended way to overcome the disease, according to the World Health Organization. In other words, isolation is the key to avoiding passing on this deadly plague.

On a spiritual level, we have a gospel that must be shared. We dare not isolate the gospel from those who need it most. God has provided a cure or remedy to a far greater disease: sin.  On the cross, Jesus liberated us from the  “virus” of sin through his own blood which is shed on the cross. Only Jesus Christ can forgive and cleanse us from the deadly virus called sin. Because of His shed blood, there is hope for the human race. The vaccine for this deadly virus called sin is available through Jesus Christ.

But how can we give this cure to others? Jesus showed us the way. It is through personal contact with people. Jesus spread the message with  12, 70, then 120. These in turn touched 3.000 and 5.000 and so on.

How did they do it so effectively? Since the beginning they met in houses and in the Temple courts. Close contact with one another infected them for the good. The Gospel is highly contagious, but it must get in contact with sin-sick souls.

Cells are the means to bring the cure through to humanity. But we who have the good virus have to be in contact with sinners in order to contaminate them with the Gospel. The sad fact is that the longer we are saved the fewer unsaved friends we have. Our Sunday services and cells have the tendency, with time, to become closed Love Boats. Actually it is the New Believer that has the most contact with sinners.

The only Commission we received from Jesus is to make disciples. This should stir us to get close to people so they might be infected with the gospel message and to continue the process until men and women are saved with the gospel. As people receive forgiveness of sin, become disciples of Jesus, and then learn to obey the values of the Kingdom, a lost world will be reached for Jesus.

According to Bill Beckham, the cell is a mean, lean fighting machine, capable of infiltrating the enemy lines and rescuing those without hope. Let’s be renewed to allow our cells to penetrate behind enemy lines and liberate lost souls with the gospel of Jesus Christ.

Help us God!

Robert M. Lay

Korean blog (click here)

Portuguese blog:

Nosso Evangelho é Contagioso

Por Robert Lay, Ministério Igreja em Célula Brasil, www.celulas.com.br

Nesse tempo de pandemia, todo mundo está assustado com uma coisa tão pequena que não se pode ver. Ainda assim, é perigoso o suficiente para matar. Esse vírus Covid-19 é muito letal e paralisador. Ele sempre procura um corpo para infectar e destruir. Outra característica é que ele sempre está pronto para passar seu veneno para outros corpos, assim tornando-se extremamente contagioso.

O melhor jeito de evitar ser infectado é mantendo distância de outras pessoas. Distanciamento ou quarentena é meio recomendado para vencer a doença, de acordo com a Organização Mundial de Saúde. Em outras palavras, isolamento é a chave para evitar passar adiante essa praga mortal.

No nível espiritual, nós temos o evangelho que precisa ser compartilhado. Nós nos desafiamos a não isolar o evangelho daqueles que mais precisam dele. Deus tem providenciado a cura ou o remédio para uma doença ainda maior: o pecado. Na cruz Jesus libertou-nos do “vírus” do pecado e através do seu próprio sangue cujo qual é vertido na cruz. Somente Jesus Cristo pode nos perdoar e limpar do vírus mortal chamado pecado. Por causa de seu sangue vertido, há esperança para a raça humana. A vacina para esse vírus mortal chamado pecado está disponível através de Jesus Cristo.

Mas como nós podemos dar essa cura aos outros? Jesus nos mostrou o caminho. É através do contato pessoa com pessoas. Jesus compartilhou a mensagem com 12, depois 70, depois 120. Esses, em troca, tocaram 3.000 e 5000 e assim por diante.

Como eles fizeram isso tão eficientemente? Desde o começo eles se reuniam em casas e no pátio do Templo. Contatos próximos uns dos outros os infectaram  para o bem. O Evangelho é altamente contagioso, porém ele precisa entrar em contato com almas doentes no pecado.

As células são os meios para trazer cura para a humanidade. Porém nós que temos o vírus bom temos que estar em contato com pecadores para que os contaminemos com o Evangelho. O fato entristecedor é que quanto mais nós somos salvos, menos amigos não salvos nós temos; Nossos cultos de domingo e células tem a tendência, com o tempo, de se tornar um Barco do Amor. Na verdade é o Novo Crente que tem mais contato com pecadores.

A única Comissão que nós recebemos de Jesus é fazer discípulos. Esse deveria ser o que nos move para mais perto das pessoas, para que elas sejam infectadas com a mensagem do evangelho e continue o processo até que homens e mulheres sejam salvos com o evangelho. Enquanto as pessoas recebem o perdão dos pecados, se tornam discípulos de Jesus e então aprendem a obedecer aos valores do Reino, um mundo perdido será alcançado para Jesus. 

De acordo com Bill Beckham, a célula é o meio, a máquina de luta, capaz de infiltrar as linhas do inimigo e resgatar aqueles que estão sem esperança. Vamos ser renovados e permitir que nossas células penetrem por trás das linhas inimigas e libertem as almas perdidas com o evangelho de Jesus Cristo.

Ajude-nos Deus! 

Robert M. Lay

Spanish blog:

Nuestro evangelio es contagioso

Por Robert Lay, Ministerio de la Iglesia Celular de Brasil, www.celulas.com.br

En esta época de pandemia, todo el mundo tiene miedo de algo tan pequeño que no se puede ver. Sin embargo, es lo suficientemente peligroso como para matar. Este virus, Covid-19 es muy letal y nos paraliza. Siempre busca un cuerpo para infectar y destruir. Otra característica es que siempre está listo para transmitir su veneno a otros cuerpos, lo que lo hace extremadamente contagioso.

La mejor forma de evitar la infección es manteniendo la distancia de otras personas. El distanciamiento o la cuarentena es la forma recomendada para superar la enfermedad, según la Organización Mundial de la Salud. En otras palabras, el aislamiento es la clave para evitar transmitir esta plaga mortal.

A nivel espiritual, tenemos un evangelio que debemos compartir. No nos atrevamos a aislar el evangelio de quienes más lo necesitan. Dios ha provisto una cura o remedio para una enfermedad mucho mayor: el pecado. En la cruz, Jesús nos liberó del “virus” del pecado a través de su propia sangre que fue derramada. Solo Jesucristo puede perdonarnos y limpiarnos del virus mortal llamado pecado. Debido a su sangre derramada, hay esperanza para la raza humana. La vacuna para este virus mortal llamado pecado está disponible a través de Jesucristo.

Pero, ¿cómo podemos dar esta cura a otros? Jesús nos mostró el camino. Es a través del contacto personal con las personas. Jesús difundió el mensaje con 12, luego 70, luego 120. Estos a su vez tocaron 3.000 y 5.000 y así sucesivamente.

¿Cómo lo hicieron con tanta eficacia? Desde el principio se reunieron en casas y en los patios del templo. El contacto cercano entre ellos los infectó para siempre. El Evangelio es muy contagioso, pero debes ponerse en contacto con las almas enfermas de pecado.

Las células son el medio para llevar la cura a la humanidad. Pero los que tenemos el virus bueno tenemos que estar en contacto con los pecadores para “contaminarlos” con el Evangelio. La triste realidad es que cuanto más tiempo llevamos salvamos, menos amigos no salvos tenemos. Nuestros servicios y células dominicales tienen la tendencia, con el tiempo, a convertirse en barcos cerrados. En realidad, es el nuevo creyente el que tiene más contacto con los pecadores.

La única comisión que recibimos de Jesús es hacer discípulos. Esto debería impulsarnos a acercarnos a las personas para que puedan infectarse con el mensaje del evangelio y continuar el proceso hasta que los hombres y mujeres sean salvos con el evangelio. A medida que las personas reciban el perdón de los pecados, se conviertan en discípulos de Jesús y luego aprendan a obedecer los valores del Reino, Jesús alcanzará un mundo perdido.

Según Bill Beckham, la célula es una máquina de combate terrible y audaz, capaz de infiltrarse en las líneas enemigas y rescatar a los que no tienen esperanzas. Seamos renovados para permitir que nuestras células penetren detrás de las líneas enemigas y liberen a las almas perdidas con el evangelio de Jesucristo.

¡Ayúdanos Dios!

Robert M. Lay

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *