How do you pray?

By Michelle Geoffrey, cell pastor at www.celebrationchurch.org

I don’t know about you, but sometimes I feel like I run out of words in my prayers. I have been praying for some of my family members to accept Jesus as their Lord and Savior since I surrendered my life to Him 22 years ago. I know the Lord is working and moving in their lives, but it is sometimes hard to pray for them. 

As Cell Groups, we may have been praying for a husband, a neighbor, a friend, or a co-worker to join the group or serve the Lord and may not have seen much fruit from it. We all need a refresher in our prayer life from time to time. Something that I have done in my group is to have the group share Scriptures that they pray for unbelieving loved ones. This allows people to hear new verses to add to their prayers and to discover that they are not alone.

Using the Word of God to pray is a powerful tool; we, as leaders, should be doing that ourselves and showing our group members that they can do that, too. Here are some of my favorite verses to pray for the lost: 

  • I will give you a new heart and put a new spirit in you; I will remove from you your heart of stone and give you a heart of flesh. – Ezekiel 36:26
  • I am sending you to them to open their eyes and turn them from darkness to light, and from the power of Satan to God, so that they may receive forgiveness of sins and a place among those who are sanctified by faith in me. – Acts 26:17-18
  • The Lord is not slow about His promise, as some count slowness, but is patient toward you, not wishing for any to perish but for all to come to repentance. – 2 Peter 3:9
  • For the Son of Man came to seek and to save the lost. – Luke 19:10

Often, in groups, I hear people say that they don’t know how to pray. We can show them that God’s Word is full of promises and reminders of His goodness. Take these verses or some of your favorites and turn them into prayers, such as, “Lord, turn _____’s heart of stone into a heart of flesh that his/her eyes may be open and they will turn from darkness into Your marvelous light. You want everyone to know You. You want to show them that you came to the earth to seek and save the lost. I pray that You will bring _____ to know You and find forgiveness and sanctification. In Jesus’s Name. Amen.”

Now is the time to pray, and this is the hour. Pray and seek the Lord and see the harvest of people coming to know Jesus.

Korean blog (click here)

Portuguese blog:

Como Você Ora?

Por Michelle Geoffrey, pastora de células em www.celebrationchurch.org

Não sei você, mas às vezes sinto que fico sem palavras em minhas orações. Tenho orado para que alguns membros da minha família aceitem Jesus como seu Senhor e Salvador desde que entreguei minha vida a Ele há 22 anos. Sei que o Senhor está trabalhando e se movendo em suas vidas, mas às vezes é difícil orar por eles.

Como grupos de células, podemos ter orado por um marido, um vizinho, um amigo ou colega de trabalho para se juntar ao grupo ou servir ao Senhor e não ter visto muitos frutos disso. Todos nós precisamos de uma atualização em nossa vida de oração de tempos em tempos. Algo que tenho feito em meu grupo é fazer com que o grupo compartilhe as Escrituras que eles oram por seus entes queridos incrédulos. Isso permite que as pessoas ouçam novos versículos para adicionar às suas orações e descubram que não estão sozinhas.

Usar a Palavra de Deus para orar é uma ferramenta poderosa; nós, como líderes, devemos fazer isso nós mesmos e mostrar aos membros do nosso grupo que eles também podem fazer isso. Aqui estão alguns dos meus versículos favoritos para orar pelos perdidos:

  • Darei a vocês um novo coração e porei um novo espírito em vocês; Tirarei de vocês o coração de pedra e lhes darei um coração de carne. – Ezequiel 36:26
  • Envio-te a eles para abrires os seus olhos e os converteres das trevas para a luz, e do poder de Satanás para Deus, para que recebam o perdão dos pecados e um lugar entre os que são santificados pela fé em mim. – Atos 26:17-18
  • O Senhor não retarda a sua promessa, ainda que alguns a julgam demorada, mas é longânimo para convosco, não querendo que nenhum pereça, senão que todos cheguem ao arrependimento. – 2 Pedro 3:9
  • Pois o Filho do Homem veio buscar e salvar o perdido. – Lucas 19:10

Muitas vezes, em grupos, ouço pessoas dizerem que não sabem orar. Podemos mostrar a eles que a Palavra de Deus está cheia de promessas e lembretes de Sua bondade. Pegue esses versículos ou alguns de seus favoritos e transforme-os em orações, como: “Senhor, transforme o coração de pedra de _____ em um coração de carne para que seus olhos se abram e eles se transformem das trevas em Sua maravilhosa luz. Você quer que todos conheçam Você. Você quer mostrar a eles que veio à Terra para buscar e salvar os perdidos. Eu oro para que você traga _____ para conhecê-lo e encontrar perdão e santificação. Em Nome de Jesus. Amém.”

Agora é a hora de orar, e esta é a hora. Ore e busque ao Senhor e veja a colheita de pessoas conhecendo Jesus.

Spanish blog:

¿Cómo oras?

Por Michelle Geoffrey, pastora celular en www.celebrationchurch.org

No sé tú, pero a veces siento que me quedo sin palabras en mis oraciones. He estado orando para que algunos miembros de mi familia acepten a Jesús como su Señor y Salvador desde que le entregué mi vida hace 22 años. Sé que el Señor está trabajando y moviéndose en sus vidas, pero a veces es difícil orar por ellos.

Como Grupos Celulares, puede que hayamos estado orando por un esposo, un vecino, un amigo, o un compañero de trabajo para que se una al grupo o sirva al Señor y puede que no hayamos visto mucho fruto de ello. Todos necesitamos refrescar nuestra vida de oración de vez en cuando. Algo que he hecho en mi grupo es que este comparta las Escrituras que oran por sus seres queridos no creyentes. Esto permite a la gente escuchar nuevos versículos para añadir a sus oraciones y descubrir que no están solos.

Usar la Palabra de Dios para orar es una herramienta poderosa; nosotros, como líderes, deberíamos hacer eso y mostrar a los miembros de nuestro grupo que ellos también pueden hacerlo. He aquí algunos de mis versículos favoritos para orar por los perdidos:

  • Os daré un corazón nuevo y pondré un espíritu nuevo en vosotros; quitaré de vosotros vuestro corazón de piedra y os daré un corazón de carne. – Ezequiel 36:26
  • Os envío a ellos para que les abráis los ojos y los convirtáis de las tinieblas a la luz y del poder de Satanás a Dios, a fin de que reciban el perdón de los pecados y un lugar entre los santificados por la fe en mí. – Hechos 26:17-18
  • El Señor no tarda en cumplir su promesa, como algunos la tienen por tardanza, sino que es paciente para con vosotros, no queriendo que ninguno perezca, sino que todos procedan al arrepentimiento. – 2 Pedro 3:9
  • Porque el Hijo del Hombre vino a buscar y a salvar a los perdidos. – Lucas 19:10

A menudo, en los grupos, oigo decir a la gente que no sabe orar. Podemos mostrarles que la Palabra de Dios está llena de promesas y recordatorios de Su bondad. Toma estos versículos o algunos de tus favoritos y conviértelos en oraciones, como por ejemplo: “Señor, convierte el corazón de piedra de _____ en un corazón de carne para que sus ojos se abran y se conviertan de las tinieblas a Tu luz maravillosa. Tú quieres que todos te conozcan. Quieres mostrarles que viniste a la tierra a buscar y salvar a los perdidos. Te ruego que lleves a _____ a conocerte y a encontrar perdón y santificación. En el Nombre de Jesús. Amén”.

Ahora es el tiempo de orar, y esta es la hora. Oren y busquen al Señor y vean la cosecha de personas que vienen a conocer a Jesús.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *