The Lord’s Supper and Cell Ministry (Español Abajo)

By Joel Comiskey, Live: Experience Christ’s Life

When we participate in the Lord’s Supper, we remember that Jesus died on the cross for our sins. The red wine represents the blood of Jesus that was shed on the cross for our sins. When we pass around the cup and bread, we are not literally eating the body and blood of Christ. We are simply remembering what he did for us.

In 1 Corinthians 11:25, the Bible says, “In the same way, He took the cup, saying, ‘This cup is the new covenant in my blood; drink it to remember me.’” The cup represents Christ’s blood shed on the cross for our sins. It is a symbol of Christ’s blood sacrifice for you and me. 

The Lord’s Supper in the Early Church

We read in the Gospel accounts that Jesus gathered his disciples in a house where he broke bread and shared wine to prepare the disciples for his death (e.g., Luke 22:7-38). 

The early church followed the example of Christ by breaking bread together. They shared a full meal while celebrating his death and resurrection (Acts 2:46; 1 Corinthians 11:20-26).  

Everyone brought food, whether it was little or much, and shared it. The early church remembered that  Christ’s death on the cross brought salvation, and they looked forward to his second coming when they would enjoy the marriage feast of the Lamb. Did they celebrate the Lord’s Supper every time they met together? We don’t know, but apparently, it was a frequent practice.

Self-examination

Before sharing in the Lord’s Supper, it’s essential to self-examine and reflect on what Jesus had done. Remember what the Psalmist said, “If I had cherished sin in my heart, the Lord would not have listened” (Psalm 66:18). I try to confess any known sin in my own life (e.g., bitterness, anger, etc.) and prepare my heart to partake in the Lord’s Supper. Take time to think of Christ’s incredible sacrifice and the freedom He now offers. 

Combination of Cell and Celebration

Some cell churches celebrate the Lord’s Supper in the cell group, while others do it in the celebration service. I recommend a combination approach. At times, it’s great to celebrate the Lord’s Supper with everyone present, but it’s also very special to celebrate it in the intimate atmosphere of the home. 

Whether in the cell or the celebration, the important thing is to reflect on what Jesus did on the cross, his resurrection, and his future appearance. 

Korean blog (click here)

Portuguese blog:

A Ceia do Senhor e o Ministério Celular
Por Joel Comiskey, Viver: Experimentando a Vida Cristã

Quando participamos da Ceia do Senhor, lembramos que Jesus morreu na cruz pelos nossos pecados. O vinho é de cor vermelha e representa o sangue de Jesus que foi derramado na cruz pelos nossos pecados. Quando distribuimos o cálice e o pão, não estamos literalmente comendo o corpo e o sangue de Cristo. Estamos simplesmente nos lembrando do que ele fez por nós.

Em 1 Coríntios 11:25, a Bíblia diz: “Da mesma forma, Ele tomou o cálice, dizendo: ‘Este cálice é a nova aliança no meu sangue; beba-o para se lembrar de mim.’” O cálice representa o sangue de Cristo derramado na cruz pelos nossos pecados. É um símbolo do sacrifício de sangue de Cristo por você e por mim.

A Ceia do Senhor na Igreja Primitiva
Lemos nos relatos dos Evangelhos que Jesus reuniu os seus discípulos numa casa onde partiu o pão e partilhou o vinho para preparar os discípulos para a sua morte (por exemplo, Lucas 22:7-38).

A igreja primitiva seguiu o exemplo de Cristo partindo o pão juntos. Eles compartilharam uma refeição completa enquanto celebravam sua morte e ressurreição (Atos 2:46; 1 Coríntios 11:20-26).

Todos traziam comida, fosse pouco ou muito, e dividiam. A igreja primitiva lembrou-se de que a morte de Cristo na cruz trouxe a salvação, e ansiava pela sua segunda vinda, quando desfrutariam da festa das bodas do Cordeiro. Eles celebravam a Ceia do Senhor sempre que se reuniam? Não sabemos, mas aparentemente era uma prática frequente.

Auto-exame
Antes de participar da Ceia do Senhor, é essencial fazer um auto-exame e refletir sobre o que Jesus fez. Lembre-se do que o salmista disse: “Se eu acalentasse o pecado em meu coração, o Senhor não me ouviria” (Salmos 66:18). Tento confessar qualquer pecado conhecido em minha vida (por exemplo, amargura, raiva, etc.) e preparar meu coração para participar da Ceia do Senhor. Reserve um tempo para pensar no incrível sacrifício de Cristo e na liberdade que Ele agora oferece.

Combinação de célula e celebração
Algumas igrejas em células celebram a Ceia do Senhor nas células, enquanto outras o fazem no culto de celebração. Eu recomendo uma abordagem combinada. Às vezes é muito bom celebrar a Ceia do Senhor com todos os presentes, mas também é muito especial celebrá-la no ambiente íntimo do lar.

Seja na célula ou na celebração, o importante é refletir sobre o que Jesus fez na cruz, sua ressurreição e futuro aparecimento.

Spanish blog:

La Cena del Señor y el Ministerio Celular
Por Joel Comiskey, En vivo: Experimente la vida de Cristo

Cuando participamos en la Cena del Señor, recordamos que Jesús murió en la cruz por nuestros pecados. El vino es de color rojo y representa la sangre de Jesús que fue derramada en la cruz por nuestros pecados. Cuando repartimos la copa y el pan, no estamos comiendo literalmente el cuerpo y la sangre de Cristo. Simplemente estamos recordando lo que Él hizo por nosotros.

En 1 Corintios 11:25, la Biblia dice: «De la misma manera, Él tomó la copa, diciendo: “Esta copa es el nuevo pacto en mi sangre; bébanla para recordarme”». La copa representa la sangre de Cristo derramada en la cruz por nuestros pecados. Es un símbolo del sacrificio de sangre de Cristo por ti y por mí.

La Cena del Señor en la Iglesia primitiva

Leemos en los relatos evangélicos que Jesús reunió a sus discípulos en una casa donde partió el pan y compartió el vino para preparar a los discípulos para su muerte (por ejemplo, Lucas 22:7-38).

La Iglesia primitiva siguió el ejemplo de Cristo partiendo juntos el pan. Compartieron una comida completa mientras celebraban su muerte y resurrección (Hechos 2:46; 1 Corintios 11:20-26).  

Todos traían comida, poca o mucha, y la compartían. La Iglesia primitiva recordaba que la muerte de Cristo en la cruz trajo la salvación, y esperaban con ilusión su segunda venida, cuando disfrutarían de las bodas del Cordero. ¿Celebraban la Cena del Señor cada vez que se reunían? No lo sabemos, pero, al parecer, era una práctica frecuente.

Autoexamen

Antes de compartir la Cena del Señor, es esencial autoexaminarse y reflexionar sobre lo que Jesús había hecho. Recuerda lo que dijo el salmista: «Si yo hubiera acariciado el pecado en mi corazón, el Señor no me habría escuchado» (Salmo 66:18). Intento confesar cualquier pecado conocido en mi propia vida (por ejemplo, amargura, ira, etc.) y preparar mi corazón para participar en la Cena del Señor. Dedicar tiempo a pensar en el increíble sacrificio de Cristo y en la libertad que ahora ofrece.

Combinación de Célula y Celebración

Algunas iglesias celulares celebran la Cena del Señor en el grupo celular, mientras que otras lo hacen en el servicio de celebración. Yo recomiendo un enfoque combinado. A veces, es estupendo celebrar la Cena del Señor con todos presentes, pero también es muy especial celebrarla en el ambiente íntimo del hogar.

Tanto en la celula como en la celebración, lo importante es reflexionar sobre lo que Jesús hizo en la cruz, su resurrección y su futuro regreso.

Ojo: *PLAN CRECER GRATUITO PARA IGLESIAS POR 30 DIAS* (Ministerio Crecer)

*Oportunidad UNICA* del 1 al 30 de mayo.                

*Una herramienta* pastoral, ministerial y misional.
*Cierre de inscripcion* 30 de Abril

REGISTRATE AQUI 👉 https://ir.plancrecer.org/plan30G

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *